Wednesday, August 3, 2011

Dah Pencen..



  Aku aseorang pesara...bermula 2 januari 1981 resmi lah aku sebagai kakitangan kerajaan..sesudah subuh..aku akan bersiap2 untuk turun dari rumah..tiap2 hari itu lah rutin harian ku..tolak sabtu dan ahad..tolak cuti umum..semua semua perayaan kaum di Malaysia..tidak kira hujan atau panas,kalu tidak sakit,MC..aku akan mula kan tugas  seawal  7.30 pagi..10.00(15 min) tea break..12.45 rehat makan tengahari...2.00 sambung semula tugas..3.00(15)tea break...4.50 balik..begitu lah jadual harian kerja ku selama lebih kurang 28 tahun.. Pada tarikh saperti tertera pada surat penghargaan di atas,aku bersara wajib,genap umur persaraan 56 tahun..Sepatut nya sambung pencen pilihan 58 tahun..tapi bagi aku cukup lah tu..dah lama benor rasa nya..
  Terima kasih kepada majikan,kerajaan M`sia..aku seorang yang pernah jugak berbakti kepada negara ,walaupun sekelumit..sekarang aku sudah bertaraf pesara,banyak kerja kerja sendiri yang dulu di abaikan kini bolih lah di jinak kan semula,dari anak anak semua nya masih kecil sehingga lah semua nya dah besar panjang..dan sekarang dah punyai tiga orang cucu,bolih lah beri perhatian sepenuh masa kepada mereka ..sengaja aku tulis untuk suka suka baca...orang tak baca ..biar aku baca..mwahahahahaaaaa..tak per laa at least aku pun ada blog..bak kata orang teganu..koho koho,sloo sloo..


No comments:

Post a Comment